اعداد فارسی
شده اند می توانید استفاده کنید


-----------------------------------------------------------------------------------------------
سرودهای کتاب فارسی اول :
نام ترانه:پاییز
نام ترانه:بابا آمد
نام ترانه :راه مدرسه
نام ترانه:مهربانتر از مادر
نام ترانه:زردآلود
نام ترانه:ای ایران
آموزش خوشنویسی با برنامه ی میر عماد
نرم افزار میرعماد : برنامه خوشنویسی نستعلیق، شکسته،
تحریری، ثلث، نسخ، معلّی و ریحان و پیرآموز (نوعی کوفی) ... از قابلیت های
این نرم افزار ایجاد کشیدگی در حروف نستعلیق - جابجایی نقاط و اعراب است .
امکان ایجاد خروجی گرافیکی AI و BMP وWMF در این برنامه وجود دارد .

نرم افزار خوشنویسی میرعماد ( جدیدترین نسخه ۲.۵) به همراه سریال فعال سازی
فعال ساز برنامه
فایل آموزش
روش های متنوع آمورش املا
2-املاي تصويري : به صورت كلمه نويسي ،جمله سازي و يا داستان نويسي به كمك تصاوير مي باشد.
3-املاي گروهي: به چند صورت مي توان انجام داد:
الف-دانش آموزان به گروه هاي چند نفره تقسيم مي شوندو از هر گروه خواسته مي شودمتني را آماده كننداز متن هر گروه قسمت هايي را انتخاب كرده و به صورت متن پيوسته ديكته گفته شود.
ب-دانش آموزان را به گروه هاي 2الي3 نفري تقسيم كرده و از هر گروه يك نفر املا را مي نويسد و اعضاي ديگردر نوشتن صحيح كلمات با او همكاري مي نمايند امتياز نويسنده ي املا براي همه گروه منظورمي گردد. پيشنهاد مي شود نويسنده ي املا دانش آموز ضعيف گروه باشدو بين دو دانش آموز ديگر قرار گيرد.
ج-معلم املا را مي خواند و هريك از اعضاي گروه يك خط را مي نويسند(خط اول را نفر اول،خط دوم را نفر دوم و...)
د-گروه هاي كلاس به هم ديكته بگويند و بعد آن را تصحيح نمايند.
-املاي تخته اي
5-املا به صورت كلمه سازي:
الف- با حروفي كه معلم مي دهد بچه ها با آن يك يا چندكلمه مي سازند.
ب-معلم با هجاها (تركيباتي) كه مي گويد دانش آموز يك يا چند كلمه بسازد.
6-املا به صورت جمله سازي_با كلمات مختلف جمله بسازند.
7-املاي كامل كردني-كه به صورت تكميل جاهاي خالي به صورت كلمه نويسي،گذاشتن علائمي مثل تشديدو يا گذاشتن سركج مي باشد.
8-املاي كارتي: به هر گروه در كلاس يك كارت داده، ( كلماتي در كارتها نوشته شده است كه ارزش املايي دارند و يا دانش آموزان در نوشتن آنها مشكل دارند) دانش آموزان در يك زمان معين كلمات روي كارتها را با دقت نگاه كرده و پس از گرفتن كارتها هرچه را كه در ذهن دارند به صورت گروهي در دفتر خود بنويسند( مي توان به صورت انفرادي و يا گروهي اين كا ررا انجام داد.)
9-املاي معلم ساخته
10- املاي ذهني_ با خواندن بخشي از درس (از قبل)همان متن را با تمام علائم و نشانه ها در دفتر خود بنويسند.
11-روش بگردو پيدا كن_اگر دانش آموزان در نوشتن كلمات و يا حروفي دچا رمشكل هستند(حروف چند شكل و يك صدا و يك شكل و چند صدا) را از داخل متن و يا كتاب پيداكرده و بنويسند.
12-كلمات هم خانواده_ با دادن يك كلمه ،هم خانواده هاي آن را بنويسند.
13-املاي كلمات مخالف- مخالف كلمه هايي را كه به آنها داده مي شود بنويسند.
14-املا به خانواده_ دانش آموز متني را به خانواده املا بگويد كه اين امرعلاوه بر تسلط در روخواني موجب دقت در شناسايي كلمات مي گردد.
15-املاي بي نقطه-
متني را كه تمام نقطه هاي آن پاك شده در اختيار دانش آموزان قرار مي دهيم آنها بايد نقطه ها را در جاي مناسب قرار دهند.
16-املاي بريده از روزنامه و يا مجله و..
دانش آموز حروف يا تركيب و يا كلمه هاي خوانده شده را از روزنامه پيدا كرده و با قيچي بريده وبا آن كلمه يا جمله مي سازد و در دفتر مي چسباند در پايان مي تواند با خط زيبا آن را يكبار بنويسد.
17-نوشتن كلماتي كه صداي اول و آخر آنها مثل هم است.
18- املاي شني – دانش آموز املا را در سيني و يا صفحه اي كه از شن پوشانده شده است مي نويسد.
19-املا در فضا(هوا) – به كمك انگشتان و يا وسيله اي ديگر املاي كلمات خواسته شده را در هوا مي نويسد.
20-املاي آبكي- در يك ظرف كوچك يا بطري كه سر آن سوراخ مي باشدمقداري آب مي ريزند وسپس كلماتي را كه معلم مي گويد بچه ها روي زمين مي نويسند.
21-املاي سفره اي
روي يك سفره سفيد با ماژيك وايت برد مي توانند املا بنويسند و به كمك دستمال كاغذي پاك كنند.
22-مرتب كردن كلمه ها به ترتيب حروف الفبا
23- پيدا كردن غلط هاي املايي با توجه به متن كتاب
24-نوشتن املا به كمك خمير
25-تكميل بخش هاي يك كلمه و ساختن كلمه كامل
ما +.......... = .......
26- مرتب كردن كلمات پراكنده
27-نوشتن پاسخ پرسشها
28-مقايسه كلمات نوشته شده و نوشتن شباهتها و تفاوتهاي آنها
مانند: خواست خاست
مي گذارد مي گذارند
29- املاي دانش آموز به معلم
30-املا به صورت تداعي معاني:
در اين املا معلم با گفتن يك كلمه از دانش آموزان مي پرسد با شنيدن اين كلمه به ياد چه چيزهايي مي افتند آنها را بنويسند.
31- خلاصه كردن يك متن و يا نوشتن نتيجه اي كه از يك داستان مي گيرند.
32-تكميل يك متن و يا داستان نيمه تمام
33- املای ترکیبی-دانش آموز و یا معلم چند کلمه از درس انتخاب کنند و دانش آموزان با آن کلمه ها داستان بسازند.
34-املا به صورت جمله توسط معلم خوانده شده و کلمه هایی که در این متن توسط معلم دو بار تکرار می شود را دانش آموزان بنویسند.
آزمون ساز فارسی Quiz Maker

دریافت فایل آموزش برنامه




